در قرآن آمده است زنان کشتزار مرد هستند. این نهایت بی ادبی قرآن به زن است حجره مجازی ( پاسخ به شبهات )
تماس با ما   درباره ما   طرح سوال   حمایت از ما  

  امروز شمسی

امام حسين (عليه السلام) : شما را به كتاب خدا و سنت پيامبرش دعوت مي كنم، همانا سنت پيامبر مرده و بدعت ، زنده شده است.
  احکام  احکام   آخرالزمان  آخرالزمان   زنان  زنان   جهان بینی  جهان بینی   پرونده نقد  پرونده نقد   مشاوره  مشاوره   عکس نوشته  عکس نوشته   خودارضائی  خودارضائی   قرآن  قرآن   بسم الله  بسم الله  
  مطالب برگزيده
میخوام بپرسم حد اصرار بر دعا چیه؟ و اینکه من براورده نشدن حاجتم رو گردن قسمت میندازم چقدر درسته؟
علت های انکار معاد چیست؟
چه باید کرد که از چشم چرانی و خود نمایی زنان جلوگیری کرد؟
زنای ذهن به چه معناست؟
اگر کسی قرضی بدهد آیا می تواند پولش را مطابق روز بگیرد؟
ولايت مطلقه فقيه برداشت فقهى آيت الله خمينى از يك مساله اسلامى است و برخى با آن مخالفند از جمله در معاصرين آيت الله خويى آيت الله شريعتمدارى آيت الله
من از شوهرم سرد شدم. چند بار تو گوشيش پيامايي از ابراز علاقه ديدم هشت ماه كه حامله ام كارم شده گريه ...
سريال در حاشيه بخاطر انتقاد كاملا صحيح ولي طنز از پزشكان حتي در مرحله پخش متوقف شود ولي رستاخيز قبل از اكران هم متوقف نشد.
تشيع زوري يعني برگزاري هفته دفاع مقدس هفته دولت ...دهه فجر و.. كه بعد از انقلاب بوده بدعت نيست ولي مراسم حضرت محسن بدعت است؟
چه نوع عقایدی اگر با عقیده ی ما درتضاد باشند قابل احترام اند؟
انگيزه واسه زندگي كردن ندارم؟ دارم به زور زندگی میکنم باورت میشه؟
بدون آرايش و با حفظ رعايت حجاب و مسائل اسلامي از خانه بيرون مي روم با اين حال مادرم در موردم سختگيري مي كند.
لطفا توصيه هاى عملى و كاربردى كه در رابطه با فرزند آورى وجود دارد بيان كنيد البته به طور مختصر و مفيد.
سوء ظن نسبت به همسری که تمایل جنسی بالایی دارد

  آخرين مطالب
مي خواستم در مورد قانون جذب كه همه جا هم ازش صحبت مي شه نظرتون رو بدونم ايا قبول داشتنش شرك است؟
پسری هستم 17 ساله و معتاد به این عمل زشت اینقده توبه کردم بازم نتونستم کمکم کنید.
برای نزديكتر شدن به امام زمان(عج) باید چکار کنیم؟
داستانهايى كه در كتب و روی منابر از ديدار علما و متقيان با امام زمان نقل مى شود اعتبار دارد؟
برای دیدار با امام عصر چه روشهایی وجود دارد.
با توجه به شرایط اقلیمی عربستان محال است ماجرای اصحاب ابرهه رخ داده باشد.پاسخ های غیر شعاری بدهید.
دعاى اصلى فرج امام زمان (عج) كدام است؟ آيا بايد آن را ايستاده بخوانيم يا نه؟
چگونه اعتقاد به منجى و مهدويت را در دانش آموزان تقويت كنيم؟
آیا امام زمان علیه السلام دین جدیدی را برای مردم می آورند؟
منظور از حوريان بهشتي دقيقا به چه معناست؟آيا واقعا انها زن هستند و با مردان همبستر مي شوند؟ يعني جنسيت دارند؟
  پربيننده ترين مطالب


  ارسال مطلب به ما : چاپ

در قرآن آمده است زنان کشتزار مرد هستند. این نهایت بی ادبی قرآن به زن است

این آیه نزدیکی از پشت را رد می کند. فتح بن یزید جرجانی درباره ی شخصی که از پشت نزدیکی می کرد نامه ای به امام رضا (علیه السلام) داد. حضرت فرمودند: زن لعبتی است که نباید اذیت شود و کشتزار است. هماانطور که خدا کشتزارش خوانده است

  

سلام. در قرآن آمده است زنان کشتزار مرد هستند. این نهایت بی ادبی قرآن به زن است.چجوري ميتونين توضيح بدين؟

با عرض سلام وخسته نباشید به خدمت شما پرسشگر گرامی و تشکر فراوان از اعتمادی که به ما کردید

 

«نِسـاؤُكُمْ حَرْثٌ لَكُمْ فَأْتُوا حَرْثَكُمْ أَنّى شِئْـتُمْ وَ قَـدِّمُوا لِأَنْفُسِـكُمْ وَ اتَّقُـوا اللهَ وَ اعْـلَمُوا أَنَّكُمْ مُلاقُـوهُ وَ بَشِّـرِ الْمُؤْمِنينَ»- زنان شما، محل بذرافشانى شما هسـتند; پس هر زمان كه بخواهيد، مى توانيد با آنها آميزش كنيـد. و (با پرورش فرزندان صـالح،اثر نيكى)براى خود، ازپيش بفرستيد.واز (مخالفت فرمان) خدا بپرهيزيد و بدانيد او را ملاقات خواهيد كرد. و به مؤمنان، بشارت ده. [1]

1) خداوند جمله «نِسـاؤُكُمْ حَرْثٌ لَكُمْ» را بر أمر به آمیزش مقدم کرده و دوباره تعبیـر به «حَرث» می کند که نشانگر توسعه دادن در موضوع آمیزش (از نظر مکان و زمان) است نه اینکه منظور قرآن اعضا و جوارح زنان باشد تا این اشکال وارد باشد. می فرماید: زنان کشتزار شما هستند؛ یعنی مرد بداند این بچه مال خودش است نه مال کس دیگه. طبق دستور خداوند برای دوام داشتن جامعه و نسل های آینده به زنان نیازمندیم. زیرا خداوند تداوم نسل را در رحم زنان قرار داده؛ همانطور که انسان بدون کاشت و زرع از بین می رود و می میرد، بدون وجود زن نیز جامعه ی بشری از بین میرود. از این رو مردان را راغب به زنان خلق نموده و بین آنها الفت و دوستی قرار داده است.

2) یک اصل عقلانی و منطقی می گوید اثبات شیء نفی ماعدا نمی کند. زن همانند زمینی است برای نطفه ی مرد، چرا که زمین گاهی طیّب است و گاهی خبیث؛ از زمین خبیث توقعی جز خار و خاشاک نمی رود و این زمین طیّب است که ثمره اش محصولات نیکوست.خداوند به مردان تذکر می دهد که از زن طیّب فرزند طیّب به وجود می آید؛ از طرفی روایات زیادی داریم که پس از مرگ، پرونده ی اعمال بسته میشـود مگر در مورد باقیات الصالحات. طبق روایت امام صادق(علیه السلام) که می فرمایند:«بهترین چیزی که انسان از خود به یادگار می گذارد سه چیز است: فرزند صالح و خوبی که برای او طلب مغفرت کند، سنت و رسم خوبی که از خود باقی بگذارد و پس از آن مردم به آن عمل کنند و صدقه ی جاریه ای که پس از مرگش جریان داشته باشد».[2]

 این آیه اشاره به این نکته دارد که هدف از نزدیکی، صرف لذت و توهین به زنان نیست. بلکه به انتخاب همسر شایسته دستور داده که بوسیله ی آن  فرزندانی صالح و نیکو، و در نتیجه ذخیره ای برای آخرت خود داشته باشید. اگر هدف از آمیزش فرزندانی پاک و ذخیره ی قیامت باشد، آن آمیزش "رنگ الهی" می گیرد.«... يَوْمَ يَنْظُرُ الْمَرْءُ ما قَـدَّمَتْ يَداهُ وَ يَقُـولُ الْكـافِرُ يا لَيْتَنِي كُنـتُ تُراباً» [3]

 چه جور یه کشـاورز بذرش رو در هر زمینی نمی کاره و وقتی ازش می پرسیم چرا به دنبال زمین مناسب می گردی؟ می گوید خب من دوست دارم محصول خوبی داشته باشم. خداوند هم در این آیه می فرماید: اگر شما فرزند نیکو دوست دارید باید همسر نیکو داشته باشید.

 3) در ادامه آیه می فرمایـد:« فَأْتُوا حَرْثَـكُمْ أَنّى شِئْـتُمْ». در این آیه زنان تشبـیه به مزرعه شـده اند و این تشبـیه ممکن است برای بعضی ها سنگـین باشـد که چرا اسلام درباره ی زنان چنین تعبیری کرده است؟ در حالی که خداوند می خواهد ضرورت وجود زن را در اجتماع انسانی نشان دهد که زن وسیله ی أطفاء و شهوترانی مردان نیست. بلکه وسیله ای برای حفظ حیات بشریت است. این آیه در صدد رد کسانی است که زن را همچون یک بازیچه یا ابزار هوسبازی می بینند ! [4]


4) به گفته ی مفسران، این آیه از آیات الأحکام است و خداوند در ادامه آیه یک بحث اخلاقی را مطرح می کند و می فرماید (وَ اتَّقُـوا اللهَ : از خدا بترسید). اول آیه می فرماید: شما آزاد به آمیزش هستید، اما در قبال این آزادی باید مراقب خط قرمزها باشید، تجاوزکار نباشید؛ حق ندارید با کس دیگری ارتباط نامشروع داشته باشید.

5) ابا بصیر از امام صادق (علیه السلام) نقل می کند که حضرت فرمودند:«هر ساعتی خواستید با زنانتان نزدیکی کنید». این حکم فقهی شایان ذکر است که این آیه تخصیص خورده؛ مثلاً هنگام روزه یا یک سری از ساعات که وارد شده است. این آیه در صدد بیان این نکته است مرد هر وقت اراده کرد می تواند نزدیکی کند وآمیزش از حقوق طرفین است. تا آنجا که در روایات وارد شده حداکثر نزدیکی نکردن تا 4 ماه است؛ از آنجا به بعد واجب است. به جز وقت عادت نزدیکی حرام است.[5]

6) زن و مرد از نظر مکان و زمان، آزاد در آمیزشند. در ادامه هشدار می دهد که از هر گونه انحرافات دوری کنید و در آخر می فرماید: «همگی پروردگارتان را ملاقات می کنید و راه نجات شما در ایمان و تقوا نهفته شده است».

7) این آیه نزدیکی از پشت را رد می کند. فتح بن یزید جرجانی درباره ی شخصی که از پشت نزدیکی می کرد نامه ای به امام رضا (علیه السلام) داد. حضرت فرمودند: زن لعبتی است که نباید اذیت شود و کشتزار است. هماانطور که خدا کشتزارش خوانده است.[6]

 از امام صادق (علیه السلام): از مردی سؤال شد که شخصی ازعقب همسرشو وطی می کرد. از حضرت پرسیدند؛ حضرت به همین آیه استدلال کردند. یعنی اینکه هر وقت خواستید به کشتزار خود در آیید، نه از هر جا که خواستید.[7]

8) از جابرابن عبدالله: انصـار تنها بطور مضاجعه با زنان نزدیکی می کردند. ولی قریش این کار را به صورتهای گوناگون انجام می دادند. اتفاقاً مردی از قریش با زنی از انصار ازدواج کرد و خواست با او نزدیکی کند. زن گفت حاضر نیستم مگر به همان صورت معمولی اش. در نتیجه نزاعشان به پیـامبر رسید. این آیه نازل شد. یعنی فقط صمام ( فرج زن).

 

9) منظور از جمله ی «وَ قَـدِّمُوا لِأَنْفُسِـكُمْ» این است که نسـلی را به جای بگذارید؛ یعنی سوق دادن انسـانها به سمت بقـای نوع، تا دین خدا را زنده نگه دارد و یگـانگی او را ظـاهر نماید.

10) اولیای خدا در آمیزش قصد می کنند که صاحب فرزندانی جهـادگر شوند. اگر نسل پاک تحویل دهیم، خودمان بهره مند خواهیم شد.


منابع:

1)      «بقره – 233».

2)      وسائل الشیعه، ج 19 ، ص 175- بحار الأنوار،ج 6، ص 294.

3)      در روزى كه انسـان آنچه را از قبل با دستهـاى خود فرستـاده مى بيند، و كافر مى گويد: اى كـاش خاك بودم (و گرفتـار عذاب نمى شدم). «نبأ – 40».

4)      آیت الله مکارم، تفسیر نمونه. ذیل آیه 233 بقره.

5)      علامه طباطبایی، تفسیر المیزان، ج 2، ص 309.

6)      علامه طباطبایی، تفسیر المیزان، ج 2، ص 326.

7)      الدر المنثور، سیوطی، ج 1 ، از ابن عباس روایت کرده.

8)      الدرالمنثور، سیوطی، ج 1، ص 261.

 شناسه : 260    مشاهده : 2887    انتشار : 10/2/1394        آرشيو آیات و نهج البلاغه        آرشيو همه مطالب


   نظرات کاربران :

نام و نام خانوادگی : *  
نظرات : *

(حداکثر 900 کارکتر)

 
کارکتر تايپ شده :  
   

صفحه نخست  |  جستجو  |  تماس با ما  |  درباره ما  |  طرح سوال  |  حمایت از ما

قرآن   |    خودارضائی  |    عکس نوشته    |    مشاوره  |    پرونده نقد    |    جهان بینی   |    زنان   |    آخرالزمان  |   احکام

چقدر خوشحال خواهیم شد اگر به نشر این مطالب بپردازید، البته بدون تغییر در محتوا

ذکر منبع با فضیلت تر است


برنامه نويسی : اصفهان هاست